Dykning!! Söndag 31/7

Hej hej!!
Hur har ni haft det idag?? För vår del började dagen ganska tidigt... vi tog frukost tidigare än vi brukar, redan kl 8 var vi nere. Men vi skulle ju bli upphämtade kl 9:20 för avfärd mot dyk centrat.
Väl där fick vi registrera oss, och Ludde fick hämta ut lite utrustning. Jag fick låna på den andra båten som var med. De som redan har licens fick låna  dykardräkt, och simfötter av dykcentrats kollegor.
Det var ganska många nybörjare faktiskt... Ludde var med mig i min grupp på första dyket. Dels för att ta lite foton av mig, och dels för att det var ett tag sedan han själv dök. Så det blev en lagom start för honom med :)
Sambon min hungrar snart ihjäl här.. men det är många timmar sedan vi åt lunch på båten... typ 6 timmar sen...
Bjuder på ett par bilder så länge...
Puss
Älskling och jag på båten.. detta är innan vi kommit fram till första dyk stället.
Jag i full action :)
Här är jag i mitten, vi är på väg upp igen :)
För er som undrar, med tanke på att vi spenderade i stort sett hela dagen på båten... Ja, jag blev lite lätt sjösjuk... men lyckades hindra det från att " bryta ut " :)

Marknad..

Igår var nätet nere på hotellet, därav blev det ingen uppdatering..

Igår tog vi en shopping dag. Vi hittade lite kläder till barnen och träningskläder till mig :) Jag ska se om jag kan hitta träningsskor också, hade ju inte gjort nåt...

På väg mot bazaarerna var där en väldigt fin frukt/grönsaks marknad. Vi såg den förra veckan med, troligen på fredagen.. vi minns inte riktigt vilken dag det var som vi såg den första gången... men i vilket fall så hade vi inte kameran med då. Men igår hade vi det så vi tog ett par bilder...
En del av marknaden...
Jättefina frukter och grönsaker :)
Vattenmelon i massor! STORA är dem också! jääättegoda!!
Vi var väl och shoppade i ett par timmar, kanske 4... sen gick vi tillbaka till hotellet, skulle byta om för ett dopp i poolen... då möttes vi av denna fina syn som städerskan fixat..
Vi har lätt den bästa städerskan! :)
Imorgon söndag har vi bokat in oss för dykning! Kl 09:20 blir vi upp hämtade utanför hotellet av dyk företaget. i återkommer någon gång under eftermiddagen/kvällen...
Puss

Ojojoj...

Ja, det blir inga långa strandbesök, det kan jag lova! 4 timmar är fan max, sen tyar man inte mer!
Det är mycket varmare här än på Cypern, men visst.. kan vara att bergen som omsluter i stort sett hela Turkiet, gör att värmen blir mer intensiv...
Igår gick vi till Red Tower Brewery, och åt middag.. VÄLDIGT god mat, rekommenderas varmt! De brygger även egen öl, men jag tyckte inte den var nåt att ha. Vi åkte upp till deras Sky bar också och tog en drink. Fin utsikt ( som vanligt här )
Känns som att vi troligen kommer återvända till Turkiet, men då tar vi med barnen! Blir väl iofs bara en vecka i så fall, men det kan nog räcka för barnen också. Tror de kommer tycka att det är roligt att kunna få bada med. Älskling har precis pratat med barnen, tydligen så regnar det hemma... då kan man ju inte bada... men lilla pojken hade svarat så enkelt som att de har ju faktiskt badkar hemma hos mamma, så där kan man ju bada... Hahahahaha, så salt :)
Blir inga bilder idag, det orkar jag inte just nu.. men det kommer kanske fler :)